5 km med restitusjonstrening

0
56
5 km med restitusjonstrening

5 km med restitusjonstrening. Denne treningsøkta gjennomførte jeg med rolig restitusjonstrening.

Målet med treningsøkta

Målet med økta var å få i gang beina igjen etter en middels lang langtur.

Restitusjonstrening

Restitusjonstrening gjennom jogging med svært lav intensitet øker blodgjennomstrømmingen, noe som er med på å hjelpe kroppen til å kvitte seg med slaggstoffer. Løpetrening med svært lav intensitet er med på å transportere vekk væskeansamlinger i og rundt muskler, slik at musklene får tilbake sin normale funksjon. På samme tid øker blodgjennomstrømmingen, og flere næringsstoffer blir tilført muskler som er belastet, og vil leges raskere.

Gjennomføring av treningsøkt

Restitusjonstreningen ble gjennomført som følger:

Løypa jeg løp i var speilblank og det pøste ned med regn. Det var ingen problem med å holde intensiteten på et lavt nivå, siden jeg hadde mer enn nok med å holde meg på beina. Beina er fine, men jeg kjenner at jeg har trent mye i det siste.

Relaterte artikler:

Rolig løping i 5 km

Restitusjon for 5 km under 18 min

LEGG IGJEN EN KOMMENTAR

Vennligst skriv inn din kommentar!
Vennligst skriv inn navnet ditt her