4×4 intervall på tredemølle

0
781
4×4 intervall på tredemølle


HØSTSALG!



4×4 intervall på tredemølle. Lær mer om hvordan du kan trene 4×4 intervaller på mølle for best mulig treningseffekt.

4×4 intervall på mølle

Å trene intervaller på tredemølle kan være en effektiv måte å trene opp aerob kapasitet, og kan for mange være mer fristende enn å løpe ute på glatt føre i kaldt vær. 4×4 intervall på mølle tar relativt kort tid å gjennomføre.

Hvordan trene 4×4 intervall på tredemølle

Før du starter med 4×4 intervallene på mølle bør du legge inn 2 prosent stigning for å kompensere for manglende luftmotstand. Som alltid når du trener på tredemølle, bør du kombinere trening på mølle med trening ute for å opprettholde styrken i leggmuskulaturen. Du bør også gjennomføre intervallene progressivt, ved at du øker intensiteten gradvis innenfor hvert intervall, og fra ett intervall til det neste. På den måten får du best mulig effekt ut av intervalltreningen. Pausene når du løper 4×4 bør ikke være for lange, inntil 2 minutter. Løper du intervallene progressivt kan du greie deg med pauser som varer fra 60-90 sekunder.

Annonse fra X-LIFESX-erfit Indoor 200 er en stødig og solid spinningsykkel for deg som ønsker å komme i form!