4 km tempotrening med moderat intensitet

4

Denne treningsøkta gjennomførte jeg 4 km tempo, selv om planen var å løpe 11 km tempo uten pause.

Målet med treningsøkta

Målet med treningsøkta var å gradvis øke lengden på hvor langt jeg trener tempo uten pause, for å trene opp evnen til å holde et høyt tempo over et lenger tidsrom.

Gjennomføring av treningsøkt

Følgende ble gjennomført denne treningsøkta:

Denne tempotreningen gikk ikke helt etter planen. Jeg merket tidlig at det ville bli vanskelig å opprettholde en intensitet på 85-90 prosent av makspuls i 11 km. Jeg merket det allerede etter et par kilometer at det ville bli altfor tøft. Derfor valgte jeg å avslutte tempotreningen etter 4 km. Etter et hardt testløp for 5 dager siden, har jeg merket at kroppen har vært sliten. For å unngå at dette skal tilta, valgte jeg derfor å ikke tyne kroppen mer denne treningsøkta.

Relaterte artikler:

13 km tempotrening med moderat intensitet

Tempotrening med hard intensitet

Forfatter

Legg inn kommentar

Spurt.no er et nettsted der du finner det aller meste av artikler om løping og trening. Du finner også artikler om motivasjon, og en rekke kalkulatorer du kan bruke når du trener.

Terje Lien

Terje Lien deler av sine erfaringer med løping og trening.

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss! info@spurt.no

Siste innlegg