4 km tempotrening med moderat intensitet

0
235
4 km tempotrening med moderat intensitet
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra Brynje of NorwayNår Brynjes plagg presterer på klodens mest ugjestmilde steder, så vil de garantert fungere for deg også!

Denne treningsøkta gjennomførte jeg 4 km tempo, selv om planen var å løpe 11 km tempo uten pause.

Målet med treningsøkta

Målet med treningsøkta var å gradvis øke lengden på hvor langt jeg trener tempo uten pause, for å trene opp evnen til å holde et høyt tempo over et lenger tidsrom.

Gjennomføring av treningsøkt

Følgende ble gjennomført denne treningsøkta:

Denne tempotreningen gikk ikke helt etter planen. Jeg merket tidlig at det ville bli vanskelig å opprettholde en intensitet på 85-90 prosent av makspuls i 11 km. Jeg merket det allerede etter et par kilometer at det ville bli altfor tøft. Derfor valgte jeg å avslutte tempotreningen etter 4 km. Etter et hardt testløp for 5 dager siden, har jeg merket at kroppen har vært sliten. For å unngå at dette skal tilta, valgte jeg derfor å ikke tyne kroppen mer denne treningsøkta.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-lifeKundefavoritten Masterfit TP150 er en suveren tredemølle i høy kvalitet til hjemmebruk - storebroren til bestselgeren TP100!

Relaterte artikler:

13 km tempotrening med moderat intensitet

Tempotrening med hard intensitet

Annonse fra X-LIFEFå 30% rabatt hos X-life på en mengde merkeklær!