3 ting du må gjøre med en gang når skal slanke deg

0
44
3 ting du må gjøre med en gang når skal slanke deg

Ofte vil slanking ikke gi deg resultatet du ønsker, og handler like mye om å opprettholde vekten, som det å gå ned i vekt. Lær hvorfor!

Hvordan gå ned i vekt fortest mulig

For mange som går med slanking i tankene, er målet å gå ned i vekt fortest mulig. Med det i fokus er det fort gjort å hive seg på usunne, og noen ganger direkte skadelige slankekurer. Å sulte seg i uker eller måneder, og leve på pulver og piller, er ikke veien å gå for at du skal ha en vektreduksjon som varer. Sannsynligheten for at du går like fort opp igjen i vekt, og mer til, er overhengende. Du for å gå ned i vekt raskt og effektivt må du gjøre det på en måte som lar deg leve et som normalt liv som mulig, der du trener regelmessig og har et sunt og balansert kosthold.

1. Kutt ut slankekurer og knallharde dietter for å gå ned i vekt

Skal leve av shakes, pulver og piller etter at du er ferdig med slankekuren? Eller skal du fortsette å leve på et minimum av kalorier når du har nådd idealvekten din? Svarene på dette gir seg selv. For at du skal ha en varig vektreduksjon, må du legge om livsstilen. Du må trene og tenke igjennom hva du spiser. Å gå på knallharde dietter er det svært få som greier å gjøre gjennom helt liv, og livet skal være behagelig, ikke et ork. Du skal gradvis gå over til en livsstil som gjør det mulig for deg å opprettholde vekten du ønsker, hele tiden.

2. Trene for å gå ned i vekt

Hvordan gå ned i vekt effektivt handler mye om å være fysisk aktiv. Du må trene regelmessig og variert. Ideelt sett bør du være i fysisk aktivitet hver dag, og ikke sjeldnere enn annenhver dag. Trening bidrar til å øke forbrenningen din, og best effekt har du hvis du trener variert med vekslende intensitet. Trening med høy intensitet vil gi best forbrenning av kalorier, mens trening med lavere intensitet gir best forbrenning av fett. Følg et enkelt og fleksibelt treningsprogram for å gå ned i vekt. Da vil det være enklere å gjennomføre treningen, både med tanke på hva du skal trene, hvor mye og med hvilken intensitet.

3. Kostholdsplan for å gå ned i vekt

Trening i seg selv vil øke din forbrenning og gjøre at du går ned i vekt. For at du skal gå enda raskere ned i vekt, og spise deg god og mett, bør du ha en matplan for et sunt og balansert kosthold. Sunne matvarer som inneholder mindre kalorier, kan bidra til at du går ned i vekt raskt og effektivt. Hva du kan spise for å gå ned i vekt fort, kan være grønnsaker, belgfrukter, frukt og bær. Spis grove kornprodukter fremfor fint mel. Kylling, fisk og egg er gode kilder til proteiner. Styr unna sukkerholdige drikker, også juice, og spis naturell yoghurt i stedet for sukrede yoghurter. Å ha en matplan for å gå ned i vekt kan gjøre det enklere for deg å spise sunnere mat. du bør også spise hyppige og regelmessige måltider, for å holde blodsukkeret mest mulig stabilt.

Ned i vekt på 2 uker

Gjennomføre et eksperiment der målet er å gå ned i vekt på 2 uker. Gjennomføre regelmessig trening disse 2 ukene, og ha et sunt og balansert kosthold. Sannsynligheten er stor for at du vil se en positiv utvikling på vekten din, at vekten er på vei ned. Og det får du til uten å måtte sulte deg, eller gjennomføre knallharde dietter og slankekurer som likevel ikke vil fungere.

Relaterte artikler:

Hemmeligheten bak slanking

Hva løpere kan lære deg om slanking