28 km langtur med moderat intensitet

2

Denne treningsøkta gjennomførte jeg en 28 km langtur med moderat intensitet.

Målet med treningsøkta

Målet med treningsøkta var å venne beina til belastningen det er å holde et høyere tempo over et lenger tidsrom, i opptreningen frem mot maraton i august.

Gjennomføring av treningsøkt

Følgende ble gjennomført denne treningsøkta:

28 km langtur med moderat intensitet

Tempoet på denne raske langturen ble i overkant høyt. Gjennomsnittsfarten var 4:50 per km, noe som er 6 sekunder raskere per km enn jeg løp fjorårets maraton. Likevel greide jeg å holde intensiteten nede på moderat, inntil det var omtrent 2 km igjen. Da gikk pulsen opp til 80 prosent av makspuls. Jeg kjente det godt i beina etter 28 km, og kommer til å ta en hviledag eller gjennomføre restitusjonstrening påfølgende dag.

Relaterte artikler:

Tren opp utholdenheten når du løper rolige langturer

Hvor lang tid du skal bruke på langturer

Forfatter

Legg inn kommentar

Spurt.no er et nettsted der du finner det aller meste av artikler om løping og trening. Du finner også artikler om motivasjon, og en rekke kalkulatorer du kan bruke når du trener.

Terje Lien

Terje Lien deler av sine erfaringer med løping og trening.

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss! info@spurt.no

Siste innlegg