20 km langtur i rolig tempo

2

20 km langtur i rolig tempo. Treningsøkta i dag besto i en 20 km langtur med lav intensitet.

Målet med treningsøkta

Målet med treningsøkta var å bygge treningsvolum, øke fettforbrenning og aerob kapasitet for neste års maraton.

Gjennomføring av trening

Følgende ble gjennomført denne treningsøkta:

  • 20 km langtur i kupert terreng

Langturen ble gjennomført i kupert terreng med mye opp og ned. Eneste flate parti var 2 km. Jeg løp langturen frem og tilbake i en løype som hadde en stigning på omtrent 7 km frem, med tilsvarende distanse ned igjen. Denne løypa kommer jeg til å trene i ukentlig, der jeg skal variere med å trene fartslek og tempotrening, i tillegg til rolige løpeturer.

Relaterte artikler:

Rolig langtur på 20 kilometer

Tren opp utholdenheten når du løper rolige langturer

Forfatter

Legg inn kommentar

Spurt Av Spurt

Spurt.no er et nettsted der du finner det aller meste av artikler om løping og trening. Du finner også artikler om motivasjon, og en rekke kalkulatorer du kan bruke når du trener.

Terje Lien

Terje Lien deler av sine erfaringer med løping og trening.

Har du spørsmål? Ta kontakt med oss! info@spurt.no

Siste innlegg