18 km rolig løping

0
331
18 km rolig løping
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

18 km rolig løping. Denne treningsøkta gjennomførte jeg med 18 km rolig løping.

Målet med treningsøkta

Målet var å bygge treningsvolum og aerob kapasitet.

Gjennomføring av treningsøkt

Treningsøkta ble gjennomført på følgende måte:

Jeg følte meg ikke pigg i forkant av denne treningsøkta, og var lite motivert for trening. Når jeg først kom meg ut, gikk det bedre og bedre. Hadde først som mål å løpe 15 km, men det ble utvidet til 18 km. Første halvdel gikk et rolig tempo, og i siste halvdel av treningsøkta greide jeg å øke tempoet progressivt, men holdt meg likevel innenfor lav intensitet. Jeg følte at kroppen fungerte fint.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

Hva jeg lærte av denne treningsøkta

Lærdommen av dette kan være at selv om du føler deg lite motivert, kan du likevel gjennomføre en bra treningsøkt. Det er bare å tvinge seg selv over dørstokken.

Relaterte artikler:

14 km rolig løping

23 km langtur med moderat til hard intensitet

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!