Sliter med motivasjon til å trene
Sliter med motivasjon til å trene
11. januar 2019
Hvordan skal jeg begynne å trene
Hvordan skal jeg begynne å trene
11. januar 2019

18 km rolig løping

18 km rolig løping. Denne treningsøkta gjennomførte jeg med 18 km rolig løping.

Målet med treningsøkta

Målet var å bygge treningsvolum og aerob kapasitet.

Gjennomføring av treningsøkt

Treningsøkta ble gjennomført på følgende måte:

Jeg følte meg ikke pigg i forkant av denne treningsøkta, og var lite motivert for trening. Når jeg først kom meg ut, gikk det bedre og bedre. Hadde først som mål å løpe 15 km, men det ble utvidet til 18 km. Første halvdel gikk et rolig tempo, og i siste halvdel av treningsøkta greide jeg å øke tempoet progressivt, men holdt meg likevel innenfor lav intensitet. Jeg følte at kroppen fungerte fint.

Hva jeg lærte av denne treningsøkta

Lærdommen av dette kan være at selv om du føler deg lite motivert, kan du likevel gjennomføre en bra treningsøkt. Det er bare å tvinge seg selv over dørstokken.

Relaterte artikler:

14 km rolig løping

23 km langtur med moderat til hard intensitet

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *