Motbakketrening med SpurtCoach
Motbakketrening med SpurtCoach
2. januar 2019
20 km løping med moderat intensitet
20 km løping med moderat intensitet
3. januar 2019
16 km rolig løping

Stock.adobe.com

16 km rolig løping

16 km rolig løping. Denne treningsøkta ble gjennomført med rolig i løping i kupert terreng over 16 km.

Målet med treningsøkta

Målet med treningsøkta var å løpe rolig nok, slik at jeg fortsatt kunne restituere. I tillegg var målet å øke den ukentlige treningsmengden gradvis.

Gjennomføring av treningsøkt

Treningsøkta ble gjennomført på følgende måte:

  • 16 km rolig løping i kupert terreng

Løypa jeg løp var variert, og startet med et parti som var flatt, for så å gå bratt nedover i drøyt 2 km. Deretter ventet 1 km i terreng, før løypa gikk oppover igjen i snaut 5 km. Samme vei tilbake. Etter å ha gjennomført treningsøkter som i hovedsak har gått i flate partier, har jeg nå begynt å trene mer i kupert terreng. Et av målene for treningen frem mot neste års maraton er å trene mer i motbakker.

Relaterte artikler:

Rolig trening i 16 km

Tren opp utholdenheten når du løper rolige langturer

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *