16 8 diett vekttap

0
690
16 8 diett vekttap
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

16-8 dietten er en periodisk faste der du faster i 16 timer og spiser i løpet av 8 timer. Lær mer om vekttap når du går på 16-8 dietten.

Hva er 16-8 dietten?

Det er ganske enkelt. I utgangspunktet begrenser du deg til svart te, kaffe eller vann i løpet av den 16-timers fasteperioden. Deretter kan du i løpet av de neste åtte timene spise hva du vil (ingen kaloritelling er nødvendig). Du bør likevel tenke hva du putter innpå. Hold deg til et sunt og balansert kosthold i spisevinduet.

I en studie fulgte 23 overvektige menn og kvinner 16-8 dietten i 12 uker. Sammenlignet med en gruppe som spiste normalt, spiste de på 16-8 dietten 350 færre kalorier per dag, mistet en beskjeden mengde vekt (omtrent 3 prosent av kroppsvekten i gjennomsnitt) og senket blodtrykket.

Hva kan du spise på 16: 8-dietten?

Du kan spise hva du vil på 16-8-dietten. Det er ingen kaloritelling som en del av planen. Når det er sagt, bør du sørge for at måltidene dine består av en sunn balanse mellom protein, fett og karbohydrater. Sørg for at du har et sunt og balansert kosthold

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

HØSTSALG!

OKTOBERFEST HOS MILRAB

30-40%

RABATT!


Vil jeg gå ned i vekt på 16-8 dietten?

I teorien, ja. Men det er vanskelig å vite hvordan kostholdet kan komme en lang rekke mennesker til gode, siden mest forskning på emnet involverer mennesker som er overvektige, ikke bare de som ønsker å ta av noen kilo. En potensiell fordel med 16-8 dietten? Den kan hjelpe hvis noen vil gå ned i vekt, fordi ofte overspising om kvelden er en viktig faktor i vektøkning. Fasting vil eliminere den ulempen. Å holde seg til et åtte timers spisevindu om dagen gjør at stoffskiftet kan fungere som det skal; Du fyller opp med energi i løpet av dagen (når du er mest aktiv), og slutter å spise for hvile og restitusjon om natten.

Det er også sannsynlig at faste kan sette kroppen din i en tilstand av ketose (uten egentlig å fullføre keto-dietten), noe som betyr at kroppen din begynner å forbrenne fett som energi i stedet for karbohydrater. Etter at kroppen din bruker opp glukose- og glykogenlagrene, vender den seg til den neste tilgjengelige drivstoffkilden, som er fett.

Nyere studier indikerer at du kan gå ned i vekt på dette kostholdet, fordi når du faster, forbrenner du mer fett for energi enn karbohydrater. Denne fettforbrenningen og de metaboliske skiftene som følger med, kan øke sjansene dine for å gå ned i vekt. Vanligvis tar det alt fra 12-32 for kroppen å komme i ketose.

Relaterte artikler:

16 8 diett erfaring

16-8 diett

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!

BOWFLEX SELECTTECH 552I

SPAR

1000,-