14 km løping med lav til moderat intensitet

0
296
14 km løping med lav til moderat intensitet


HØSTSALG!



Denne treningsøkta ble gjennomført tidlig på morgenen i et tempo som vekslet mellom lav og moderat intensitet.

Effekt av trening

Denne treningen økte min anaerobe toleranse og forbedret mitt maksimale oksygenopptak (VO2max) og effektivitet. Den økte også hastigheten du kan opprettholde uten å danne melkesyre. Karbohydrater er hovednæringskilden som kroppen bruker med denne treningsintensiteten.

Målet med treningsøkta

Målet med denne treningsøkta var å bygge treningsvolum, slik at jeg venner beina til økt belastning.

Gjennomføring av treningsøkt

Løpetreningen ble gjennomført på asfalt i en løype som for det meste gikk i flatt terreng, men med en stigning på drøyt 2 km mot slutten av løypa. Jeg hadde høy stegfrekvens, og følte meg pigg i beina. Jeg greide å holde et jevnt tempo stort sett jeg gjennom hele treningsøkta.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-life

VIP20

VI HAR ALT DU

TRENGER TIL

HJEMMETRENINGEN!

20% MED

RABATTKODE:

VIP20


Relaterte artikler:

Løpetrening i pulssone 2 med lav intensitet

Trene løping i pulssone 3 med moderat intensitet

Annonse fra X-LIFESX-erfit Indoor 200 er en stødig og solid spinningsykkel for deg som ønsker å komme i form!