14 km løping med lav intensitet

0
439
14 km løping med lav intensitet
Artikkelen fortsetter etter annonsen fra MILRAB.NOGARMIN SOLAR - Oppdag de nye modellene!

14 km løping med lav intensitet. Denne treningsøkta gjennomførte jeg med 14 km løping på asfalt med lav intensitet.

Trening med lav intensitet

Løpetrening i sone 2 skal være trening med lav intensitet, og det er trening med lav intensitet du skal trene mest av i ditt løpeprogram. Hele 80 prosent av løpetreningen bør foregå i et rolig tempo som ikke overstiger pulssone 2. Tempoet skal ikke være høyere enn at du kan snakke vanlig mens du løper.

Målet med treningsøkta

Denne treningsøkta er de korteste av langturene jeg fremover kommer til å trene ukentlig. Målet med langturene fremover, er å løpe en tur på 15, 20 og 30 kilometer, og ha en gradvis økning på disse langturene utover vinteren.

Gjennomføring av treningsøkta

Treningsturen ble gjennomført over 14 kilometer, og intensiteten var lav. Siste halvdelen av løypa var kupert med mye opp og ned. Her gikk pulsen opp, noe jeg var bevisst på. Likevel valgte jeg å opprettholde et visst tempo, slik at jeg fikk en variasjon med tanke på hvilken intensitet jeg trente med. Gjennomføringen gikk greit, og jeg følte i etterkant at jeg hadde mye mer å gå på.

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-lifeX-LIFE.NO har alt du trenger til hjemmetrening!

Relaterte artikler:

Hvordan trene løping med lav intensitet

Tren løping med lav puls for å komme raskt i form

Annonse fra X-LIFESchwinn IC7 spinningsykkel er en tøff spinningsykkel fra en av verdens største merkevarer, kjent for sin kvalitet og unike design!