14 km løping langs vei

0
95
14 km løping langs vei

Denne treningsøkta ble gjennomført i fossregn over en distanse på 14 km.

Effekt av trening

Denne treningen forbedret musklenes utholdenhet og min aerobe kondisjon. Den økte også metabolismen. Kroppens evne til å lagre oksygen i det kardiologiske systemet og i musklene ble forbedret. Ettersom treningsøkten var lang, kan effektene forventes å være sterkere. Fett og karbohydrater er næringskildene som kroppen bruker ved denne treningsintensiteten.

Mål med treningsøkt

Målet med treningsøkta var å bygge treningsvolum og aerob kapasitet, gjennom mengdetrening med lav intensitet.

Gjennomføring av treningsøkt

Treningsøkta ble gjennomført langs vei i relativt flatt terreng, frem og tilbake over en strekning på 7 km. Intensiteten var lav med et snitt på 106 pulsslag per minutt. Gjennomsnittsfarten lå på 5:06 per km. Treningen ble gjennomført i styrtregn og 10 grader, så bekledningen besto av ull, noe som ikke er vanlig på denne tiden året. Noe ubehagelig, men grei gjennomføring!

Relaterte artikler:

Tempotrening i 14 km

Hvordan trene for å løpe 10 km