14 km løping langs vei

0
280
14 km løping langs vei
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

OPPTIL 50% PÅ 

TRENINGS

UTSTYR!

Denne treningsøkta ble gjennomført i fossregn over en distanse på 14 km.

Effekt av trening

Denne treningen forbedret musklenes utholdenhet og min aerobe kondisjon. Den økte også metabolismen. Kroppens evne til å lagre oksygen i det kardiologiske systemet og i musklene ble forbedret. Ettersom treningsøkten var lang, kan effektene forventes å være sterkere. Fett og karbohydrater er næringskildene som kroppen bruker ved denne treningsintensiteten.

Mål med treningsøkt

Målet med treningsøkta var å bygge treningsvolum og aerob kapasitet, gjennom mengdetrening med lav intensitet.

Gjennomføring av treningsøkt

Treningsøkta ble gjennomført langs vei i relativt flatt terreng, frem og tilbake over en strekning på 7 km. Intensiteten var lav med et snitt på 106 pulsslag per minutt. Gjennomsnittsfarten lå på 5:06 per km. Treningen ble gjennomført i styrtregn og 10 grader, så bekledningen besto av ull, noe som ikke er vanlig på denne tiden året. Noe ubehagelig, men grei gjennomføring!

Artikkelen fortsetter under annonsen fra MILRAB

HØSTSALG!

SPAR

OPPTIL

40%


Relaterte artikler:

Tempotrening i 14 km

Hvordan trene for å løpe 10 km

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!