13 km tempotrening med moderat intensitet

0
258
13 km tempotrening med moderat intensitet
Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

HØSTSALG!

13 km tempotrening med moderat intensitet. Denne treningsøkta gjennomførte jeg med tempotrening i et komfortabelt tempo. 

Målet med treningsøkta

Målet med treningsøkta var å øke aerob kapasitet og fart for å kunne holde et høyere tempo over lenger tid når jeg løper neste års maraton. 

Gjennomføring av tempotrening

Tempotreningen ble gjennomført på følgende måte:

Etter oppvarming gikk det tungt til det var halvveis igjen av tempotreningen. Det gjorde det ikke bedre at det var glatt på gangveien der jeg løp. Jeg kjente at jeg hadde små glipptak for hvert steg jeg tok. Da krever det mye å opprettholde tempoet du ønsker å holde. Det gikk likevel greit å holde moderat til hard intensitet. Tilbake igjen gikk det mye bedre. Da greide jeg holde høyere intensitet og fart, og gjorde det hele veien inn. Siste halvdel av denne tempotreningen gjorde denne treningsøkta, og jeg føler at jeg har hatt god effekt av treningen. 

Artikkelen fortsetter under annonsen fra X-LIFE

relaterte artikler:

Trening i 12 km med rolig tempo

11 km løping i skogsløype med moderat intensitet

Annonse fra X-LIFE

HØSTSALG!