Trene til halvmaraton med motbakketrening
Trene til halvmaraton med motbakketrening
22. november 2018
Hvor ofte kan man trene
Hvor ofte kan man trene
23. november 2018

10 km med lav intensitet

10 km med lav intensitet

Stock.adobe.com

10 km med lav intensitet

10 km med lav intensitet. Denne treningsøkta gjennomførte jeg med en rolig løpetur i en kupert løype.

Målet med treningsøkta

Målet med treningsøkta var egentlig bare å bygge treningsvolum. I og med at jeg skal øke antall treningsøkter i løpet av en, kommer jeg til å løpe flere, men kanskje litt kortere turer.

Gjennomføring av treningsøkta

Følgende trening ble utført:

Treningsøkta ble gjennomført i en løype som først gikk 2 km nedover. Deretter 1 km flatt, før en stigning på 2-3 km. På vei tilbake tok jeg en avstikker gjennom skogen, og da måtte jeg først opp en bratt stigning. Denne treningsøkta ble variert med tanke på terrenget den ble løpt i. Intensiteten varierte mellom lav og moderat. Moderat fordi det var mye stigning, slik at pulsen gikk lett opp.

Relaterte artikler:

Trening med lav intensitet for 10 km under 60 min

Løpetrening med lav intensitet for 10 km under 50 min

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket med *